בפחות מחצי שנה: וושינגטון הרוויחה 16 מיליון דולר במיסים מהלגליזציה

5 חודשים, 64 מיליון דולר במכירות ו-16 מיליון דולר לקופת המדינה. הלגליזציה בוושינגטון מוכיחה את עצמה כבר מנקודת הזינוק.

למרות שמכירות הקנאביס החוקיות בוושינגטון החלו רק בחודש יולי, ועל אף העובדה שבפועל מתפקדות במדינה פחות ממאה חנויות – וושינגטון עדיין הספיקה כבר להרוויח למעלה מ-16 מיליון דולר ממיסים על קנאביס בשווי 64 מיליון דולר שנמכר עד כה, כך לפי הרשות לפיקוח על משקאות חריפים (וכעת גם על קנאביס) בוושינגטון. המספרים האלו כמובן לא כוללים את החיסכון העצום של המדינה כתוצאה מהפסקת אכיפת האיסור על קנאביס במישור הפלילי והמשפטי.

מדובר בהישג מרשים במיוחד בהתחשב בכך שהלגליזציה בוושינגטון נמצאת בחיתוליה ורק עכשיו עוברת מהשלב הרעיוני ליישומי. נכון להיום, רק 99 חנויות בוושינגטון קיבלו רישיון למכור קנאביס, וחלק מהחנויות עדיין לא נפתחו. הרשות לפיקוח על משקאות חריפים מתכננת בסופו של דבר להעניק רישיונות ל-334 חנויות.

צוות העובדים של חנות New Vansterdam בואנקובר, שיאנית מכירות הקנאביס החוקי של וושינגטון ל-2014.
צוות העובדים של חנות New Vansterdam בואנקובר, שיאנית מכירות הקנאביס החוקי של וושינגטון ל-2014.
החנות שמכרה הכי הרבה קנאביס במדינה הייתה New Vansterdam שממוקמת בגבול עם ואנקובר, עם מכירות של 2.75$ מיליון, ולאחר מכן החנויות Herbal Nation ו-Cannabis City שממוקמות בסיאטל, אלו הרוויחו 2.6$ ו-2.5$ מיליון בהתאמה.

בסך הכל, מאז יישום הלגליזציה בוושינגטון בחודש יולי נמכר במדינה קנאביס בשווי של כ-64 מיליון דולר, וכאמור מהסכום הזה כ-16 מיליון דולר נכנסו לקופת המדינה בתור מיסים.

היום שבו נרשם מספר המכירות הרב ביותר היה היום שלאחר חג ההודיה (Thanksgiving), עם קנאביס בשווי של יותר ממיליון דולר אשר נמכר באותו יום בלבד. היקף המכירות צפוי לעלות בצורה משמעותית במהלך שנת 2015 כאשר עוד חנויות ומגדלים יקבלו רישיון ויוכלו להתחיל לפעול.

גם זה בטח יעניין אותך

ראו עוד:
וושינגטון וקולרדו מוכרות קנאביס במיליונים
קנאביס חוקי – עכשיו גם בוושינגטון
וושינגטון: לקוח הקנאביס הראשון פוטר מעבודתו

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר